Методичний мікс

STEM освіта

Система навчання STEM є  одним із напрямків інноваційного розвитку природничо-математичної освіти, яка допомагає  сьогоднішнім дітям завтра стати новаторами, готовими жити в реальному швидкозмінному світі, критично мислити, бути творчими особистостями.
Видатний енциклопедист XXстоліття В. І. Вернадський говорив, що «зростання наукового знання швидко розмиває грані між окремими науками. Мивсе більше спеціалізуємося не по наукам, а по проблемам».
І це дійсно так. STEM-навчання дозволяє зміцнити та вирішити найбільш актуальні проблеми майбутнього.
Як вчитель хімії, у викладанні свого предмету, завжди дотримувалась думки: «Поганий той хімік, який не цікавиться нічим, окрім свого предмету. Якщо ви бажаєте стати справжнімвченим, а не рядовим експериментатором, я раджу вам зайнятися всіма природничими науками, не забувши і про математику».
Ці слова належать М.Шеллі - автору роману «Франкенштейн, або Сучасний Прометей».

Крім того, ряд учених при визначенні хімії наголошують, що хімія - це мистецтво.  А щоб наука захоплювала, щоб займатися нею  було цікаво, доступно і радісно, широко впроваджую проектну технологію.


Інтеграція – шлях до формування творчої особистості

«Завдання школи - навчити жити. 
Ми повинні виховати Людину,
здатну створити своє особисте життя»

                                                                                                                                     П.Блонський
Ми живемо в епоху кардинальних змін, що відбуваються у світі. Ці зміни стосуються кожного з елементів цілісної соціальної системи. Але, оскільки, насамперед, освіта виступає найважливішим показником розвитку людини, суспільства, держави, її конкурентоспроможності, то саме вона потребує  корінної модернізації.
Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної на відміну від людини-виконавця, самостійно мислити, генерувати ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення. Тому потрібен якісно новий підхід для підготовки молоді до життя.
Один із відомих філософів зазначав, що освіта – це те, що залишається в свідомості учня, коли все вивчене забуто. Що ж повинно залишитися в голові учня, коли забуті закони фізики і хімії, теореми геометрії і правила біології? Так, творчі вміння, необхідні для самостійної пізнавальної і практичної діяльності.
А це  вимагає широкої інтеграції знань різних наукових дисциплін, а також розробки педагогічних технологій, що забезпечують включення цих інтегрованих знань в контекст життєвого досвіду учнів на основі неодмінного розвитку внутрішньої мотивації навчання і збагачення спектру пізнавальних інтересів учня.
«Сліпий фізик без математики, сухорукий без хімії»,— говорив М. В. Ломоносов, думаючи про співдружність наук як необхідну умову развитку природничих знань.
Нижче наведений уривок з класичної літератури, в якому простежується цей взаємозв'язок: «У хімії, як ні в одній іншій з природних наук, зроблені і ще будуть зроблені найбільші відкриття. Ось чому я вибрав її, не нехтуючи разом з тим і іншими науками. Поганий той хімік, який не цікавиться нічим, окрім свого предмету. Якщо ви бажаєте стати справжнім вченим, а не рядовим експериментатором, я раджу вам зайнятися всіма природничими науками, не забувши і про математику». Ці слова належать М.Шеллі - автору роману «Франкенштейн, або Сучасний Прометей».

Успішний поступ на шляху євроінтеграції



Немає коментарів:

Дописати коментар